Eerste resultaten SP-actie tegen plannen Eurlings

11 oktober 2010

Eerste resultaten SP-actie tegen plannen Eurlings

De eerste avond van de actie van de SP tegen de plannen van minister Eurlings op woensdag 6 oktober heeft ruim 50 handtekeningen opgeleverd. Afdelingsvoorzitter Erik Hofmans zal deze handtekeningen overhandigen aan wethouder Eshuis tijdens de raadsbrede vergadering van de commissies Algemeen en Fysiek op dinsdag 12 oktober.

De afdeling Hof van Twente van de SP hield op woensdag 6 oktober de actie ‘Langs het spoor in Goor’. Negen leden van de SP belden tussen 18.30 en 20.00 uur aan bij zoveel mogelijk huizen in de directe nabijheid van de spoorlijn met een korte enquête over de spoorwegplannen van minister Eurlings. Verontruste bewoners konden protest aantekenen tegen deze plannen via een handtekeningenlijst.
Lang niet alle bewoners konden worden bereikt: veel mensen waren afwezig, anderen deden de deur niet open, wat waarschijnlijk te maken had met de toenemende duisternis. Al deze bewoners zullen alsnog benaderd worden. Ook zullen SP-ers de komende tijd langsgaan bij de bewoners aan de Weddehoenlaan, de Braak en de Wachtpostdijk. Daarnaast worden acties in Delden voorbereid.
Afdelingsvoorzitter Erik Hofmans zal de eerste 50 handtekeningen overhandigen aan wethouder Eshuis tijdens de raadsbrede vergadering van de commissies Algemeen en Fysiek op dinsdag 12 oktober.