Nadere details actie 'Geen goederenspoor door Goor'

12 oktober 2010

Nadere details actie 'Geen goederenspoor door Goor'

Op 6 oktober 2010, tussen 18.30 en 20.00 uur, hebben negen leden van de SP aangebeld bij in totaal 98 huizen langs het spoor in Goor met een enquêteformulier en een handtekeningenlijst. Dat leverde in totaal 54 handtekeningen op.

• In 35 gevallen waren de bewoners niet thuis of werd niet opengedaan.
• In 16 gevallen wilden de bewoners om uiteenlopende redenen (geen tijd, niet geïnteresseerd, geen bezwaar tegen toename goederenvervoer) niet tekenen.
• In 47 gevallen werd door één of meer bewoners wel getekend.

Achteraf gezien is de procedure niet geheel vlekkeloos verlopen.
• In de eerste plaats stond op de handtekeningenlijsten na de kopjes ‘Naam’ en ‘Adres’ het kopje ‘e-mail’. Dat had natuurlijk ‘Handtekening’ moeten zijn. Als gevolg van deze fout ontbreekt in sommige gevallen een handtekening. Als we deze bewoners toch meerekenen, bevatten de acht handtekeningenlijsten in totaal 49 namen.
• In de tweede plaats hebben vijf personen hun handtekening niet op een handtekeningenlijst, maar op de achterzijde van een enquêteformulier gezet.

Al met al hebben 54 personen (wonend in 47 woningen) hun instemming met onze actie betoond.

De actie zal op verschillende manieren worden voortgezet. Zo zullen alle bewoners die op 6 oktober niet thuis waren, alsnog de gelegenheid krijgen hun handtekening te zetten.
De resultaten van de enquête zullen later worden gepubliceerd.