10 februari 2012

Meldpunt ROOD SEIN

De SP heeft een meldpunt ROOD SEIN geopend waarop mensen kunnen melden welke problemen ze ervaren met de goederentreinen. Problemen van nu, maar ook problemen die ze verwachten als de geplande uitbreiding van het aantal goederentreinen doorgaat. Het meldpunt is geopend om de minister ervan te doordringen dat een toename van het aantal goederentreinen over grotendeels bestaand spoor niet gewenst en niet verantwoord is.

Meldpunt ROOD SEIN

De SP in de Hof van Twente heeft de inwoners geattendeerd op de mogelijke komst van goederentreinen door de gemeente. Hiervoor hebben we de aanwonenden aan het spoor in Goor en Delden bezocht en zijn we aanwezig geweest op de voorlichtingsbijeenkomst in het gemeentehuis. Wij zijn voorstander van alternatief vervoer via het water. Laat de goederentrein varen!

voorlichtingsbijeenkomst

We komen graag in contact met verontruste inwoners en actiegroepen. Mogelijk kunnen we onze krachten bundelen. We roepen inwoners op met ons in contact te treden via hofvantwente@sp.nl.