SP OVERIJSSEL: DUBIEUZE WERKWIJZE COGAS

2 november 2014

SP OVERIJSSEL: DUBIEUZE WERKWIJZE COGAS

De statenfractie van de SP in Overijssel is ontstemd over het bericht dat kabelnetwerkbedrijf Cogas de samenwerking met Ziggo afbreekt en eenzijdig voor concurrent Caiway kiest. Dit besluit heeft tot gevolg dat 10.000 Ziggo klanten in Overijssel gedwongen worden om van provider te veranderen. De SP acht dit een onaanvaardbare situatie.

De nieuwe samenwerking met Caiway heeft als gevolg dat de Ziggo klanten verplicht worden om
glasvezel te gaan gebruiken of om helemaal over te stappen naar een andere provider die niet via
de kabel werkt. De SP fractie vindt het onverteerbaar dat 10.000 burgers van Overijssel op deze
manier vrije keuze wordt ontnomen en heeft hierover vragen gesteld aan het college van Gedeputeerde Staten.

De provincie is zelf bezig met het opzetten van een breedbandfonds om glasvezelkabel in het buitengebied te stimuleren, en heeft als zodanig de plicht om de toegankelijkheid van kabelnetwerken te
garanderen
!

SP Statenlid Gezina van der Ven:” Het is echt van de zotte om 10.000 klanten te dwingen van
provider te veranderen. Voor veel mensen heeft dit nogal wat voeten in de aarde. Mailadressen die verdwijnen, andere apparatuur die nodig is om de boel draaiend te houden. Cogas heeft besloten
om met een andere partner in zee te gaan, maar deze 10.000 Ziggo klanten zeer zeker niet.’

Het Statenlid houdt het niet bij vragen alleen, ze is één van de initiatiefnemers van de facebookpagina ’Cogas wij kiezen zelf’ die inmiddels al meer dan 10.000 likes heeft.

Reacties

Als ik over ga naar een ander provider ben ik duurder uit, alleen Telfort is de enige die glasvezel en kabel nog aanbied.
Verder moet ik iedereen inlichten dat ik een nieuw e-mail adres moet aanmaken,
Dus Cogas is alleen geïnteresseerd om meer ge,d te innen.
En de mensen extra werk bezorgen.