SP Overijssel opent Statencampagne met Emile Roemer

19 februari 2015

SP Overijssel opent Statencampagne met Emile Roemer

Foto: SP / SP

De Overijsselse SP zal op zaterdag 21 februari de campagne voor de Provinciale verkiezingen openen met een campagnetour door de provincie. Lijsttrekker William van den Heuvel krijgt daarbij in de ochtend gezelschap van Emile Roemer. Samen met andere kandidaten zullen ze enkele actuele thema’s onder de aandacht brengen.

De tour doet onder meer Hengelo, Almelo, Deventer en Raalte aan. In Almelo bezoeken Roemer en Van den Heuvel het nieuwe stadhuis, waar ze Luka de Smit ontmoeten die actie heeft gevoerd voor behoud van de bibliotheek. In Deventer worden zij ontvangen door ROOD, jong in de SP, tijdens een straattheater-voorstelling. Van den Heuvel voert 's middags actie voor het behoud van buslijnen in Overijssel. In Zwolle wordt aan het eind van de middag de verkiezingsposter geplakt bij het provinciehuis en wordt er bij het station geflyerd.

Van den Heuvel: ‘Ik kijk er naar uit om Emile te laten zien dat Overijssel de mooiste provincie van Nederland is. Deze campagne zullen we laten zien dat de SP de partij is met ideeën en oplossingen voor Overijssel. Maar de statenverkiezingen zijn natuurlijk ook vooral een kans om af te rekenen met het kabinet.’