SP steunt volkspetitie vakbonden "Red de zorg"

21 mei 2015

SP steunt volkspetitie vakbonden "Red de zorg"

Foto: FNV

De SP helpt mee met de Volkspetitie van de vakbonden 'Red de Zorg!' Deze regering bezuinigt miljarden op de zorg. Terwijl verzorgingshuizen sluiten en ouderen langer thuis moeten blijven wonen, bezuinigt de regering op de zorg thuis. Terwijl ouderen in een verpleeghuis te weinig zorg en aandacht krijgen omdat de werkdruk voor medewerkers torenhoog is, bezuinigt de regering op de verpleeghuizen. Terwijl zorgverzekeraars recordwinsten maken, bezuinigt de regering op de zorg aan psychiatrische en gehandicapte cliënten. Honderdduizenden mensen die zorg nodig hebben omdat ze ouder worden, psychische problemen of een handicap hebben, raken deze zorg kwijt. Tienduizenden mensen die in de zorg werken, verliezen hun baan of hun inkomen.

Wij roepen samen met de vakbonden FNV en CNV de regering daarom op om de afbraak van de zorg nu te stoppen.

Vrijwilligers van de SP helpen de vakbonden de volkspetitie tot een succes te worden. Wij zullen op meerdere dagen in Goor aanwezig zijn om handtekeningen op te halen. Kijk hier waar en wanneer je ons kunt treffen. Je kunt ook direct digitaal hier tekenen. Hartelijk dank voor je steun!

Update 29 mei:
Wij hebben inmiddels 630 handtekeningen opgehaald. Kom jij op 6 of 12 juni ook je handtekening zetten?