SP haalt ruim 700 handtekeningen op voor zorgpetitie

14 juni 2015

SP haalt ruim 700 handtekeningen op voor zorgpetitie

Foto: FNV / FNV

Onze SP afdeling heeft ruim 700 handtekeningen opgehaald voor de Volkspetitie "Red de zorg" van de vakbonden FNV en CNV.

Deze regering bezuinigt miljarden op de zorg. Terwijl verzorgingshuizen sluiten en ouderen langer thuis moeten blijven wonen, bezuinigt de regering op de zorg thuis. Terwijl ouderen in een verpleeghuis te weinig zorg en aandacht krijgen omdat de werkdruk voor medewerkers torenhoog is, bezuinigt de regering op de verpleeghuizen. Terwijl zorgverzekeraars recordwinsten maken, bezuinigt de regering op de zorg aan psychiatrische en gehandicapte cliënten. Honderdduizenden mensen die zorg nodig hebben omdat ze ouder worden, psychische problemen of een handicap hebben, raken deze zorg kwijt. Tienduizenden mensen die in de zorg werken, verliezen hun baan of hun inkomen.

Heb je ons gemist en wil je alsnog je steun betuigen, teken dan hier digitaal.

Roep ook je vrienden, collega's en familie op om te tekenen voor goede zorg. Nu is het moment. We hebben nog een paar dagen! Steun de bonden in de eindsprint richting 19 juni. Dan overhandigen FNV en CNV de Volkspetitie aan staatssecretaris van Rijn en gaan ze erover in debat met de politieke partijen uit de Tweede Kamer.