Discussieavond SP Deventer over toekomst van zorgstelsel

28 februari 2016

Discussieavond SP Deventer over toekomst van zorgstelsel

Foto: SP Deventer / SP Deventer

Op dinsdag 1 maart organiseert SP Deventer een zorgavond over de toekomst van het zorgstelsel in Nederland. Iedereen merkt de laatste jaren de sterke veranderingen in de zorg: Dure zorgverzekeringen en eigen risico, management en het toenemend bureaucratie.

Met onder andere:

Jos de Blok, oprichter Buurtzorg
Henk van Gerven, SP Tweede Kamerlid, oud huisarts
Yvonne Otter, ambulant begeleider in de psychiatrie, fractie ondersteuner SP Deventer

Ook de SP in Deventer maakt zich al jaren grote zorgen over deze ontwikkelingen. Wij zien dat de zorg duurder en ontoegankelijk wordt in plaats van goedkoper en beter bereikbaar. Wij zien dat mensen de zorgverzekering niet kunnen betalen en dat zorgverleners massaal ontslagen worden als gevolgen van de keiharde betuigingen van VVD kabinetten.

Op deze avond gaan we vragen behandelen als: “Hoe staat het ervoor in de zorg in zijn algemeen en in Deventer?”, “Wat betekenen alle het veranderingen voor u, voor mij eigenlijk en u gemeente?”, “Wat wil de SP doen om de zorg menswaardiger te maken?”

De discussieavond wordt gehouden in het gebouw van Wijk- en Speeltuinverenging de IJssel aan de Kersenstraat 2 en begint om 19.30 uur. Toegang is gratis en iedereen is welkom.