SP Informatieavond over vluchtelingen en integratie

15 mei 2016

SP Informatieavond over vluchtelingen en integratie

Foto: SP / SP

Op 23 mei organiseert de SP een openbare informatieavond met als thema vluchtelingen en integratie.
SP Tweede Kamerlid Sadet Karabulut zal aanwezig zijn om haar kennis hierover te delen. Ook Arie Holkers, voorzitter van de lokale Klankbordgroep voor de opvang van vluchtelingen, zal aan het woord komen.

In heel Nederland en dus ook in Hof van Twente is de komst van vluchtelingen veelvuldig het onderwerp van gesprek. De SP benadert de situatie rond de vluchtelingen met nuchterheid. Niet alle mensen kunnen immers in Europa wonen. We zijn het verplicht om mensen in nood te helpen, maar aan onze mogelijkheden zitten natuurlijk grenzen. Wanneer mensen eenmaal een verblijfsvergunning hebben gekregen, is het van groot belang dat zo snel mogelijk wordt gestart met integratie. Samen leven betekent ook samen wonen en naar school. De SP wil segregatie en gettovorming actief bestrijden. Ontmoeting en samen leven middels taal, werken en school, is ook het beste middel tegen radicalisering, racisme en uitsluiting. Wanneer mensen zich geen onderdeel voelen van de samenleving of zich als tweederangsburger behandeld voelen, kan een proces van vervreemding postvatten. Dat kan leiden tot wederzijdse oordelen van discriminatie op basis van afkomst, religie of seksuele voorkeur. Dat moeten we bestrijden door gelijke behandeling en zekerheid, zodat de kweekvijver voor islamisten of rechts-radicalen opdroogt.

De SP wil met deze bijeenkomst een positieve bijdrage leveren aan het lokale maatschappelijk debat. De avond is openbaar en vrij toegankelijk voor belangstellenden. U bent welkom in ‘De Bebsel’, Hengevelderstraat 20 in Goor. Aanvang 20:00 uur, de zaal is open vanaf 19:30 uur.