Op naar een Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico

4 november 2016

Op naar een Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico

Foto: Nationaal Zorgfonds / www.nationaalzorgfonds.nl

Onlangs is er een start gemaakt met de grote landelijke actie voor het Nationaal ZorgFonds. De SP heeft met de FNV en een aantal andere organisaties het thema “zorg” goed op de kaart gezet. Langzamerhand horen we meer politieke partijen over de onvolkomenheden in het huidige zorgsysteem, steeds meer partijen, organisaties en mensen bewegen in de richting van de voorstellen van de SP.

Ieder jaar maken de zorgverzekeraars gemiddeld een miljard euro winst!! Dit geld wordt dus niet besteed aan goede zorg, maar verdwijnt in de diepe zakken van de vier grote verzekeraars. Daarnaast besteden de zorgverzekeraars honderden miljoenen per jaar aan het overstapcircus. En wanneer je ziek bent, wordt je door het ‘eigen risico’ beboet met 385 euro. Dit kán en móet anders!!

We moeten van concurrentie naar samenwerking. Het is tijd voor één Nationaal ZorgFonds, zonder onnodige bureaucratie en kostenverhogende concurrentie. Zonder geldverslindende reclame en zonder torenhoge salarissen voor zorgbobo’s. Het is tijd voor een door de overheid gestuurde en gereguleerde onderhandeling met de farmaceutische industrie over de inkoop van medicijnen en hulpmiddelen zodat ook daar de woekerwinsten ingeperkt worden. Het is tijd voor de afschaffing van het eigen risico van 385 euro omdat het mensen ervan weerhoudt naar de dokter te gaan. Ziek zijn is geen keuze.

Inmiddels steunen al meer dan 200.000 mensen het Nationaal ZorgFonds! Ook jij kunt dit doen! Ga naar: nationaalzorgfonds.nl

Op 26 november vindt de Landelijke Aftrap plaats! Kom je ook? Meld je dan nu aan! nationaalzorgfonds.nl/26-november