Herman Kalter opnieuw lijsttrekker SP Hof van Twente

18 november 2017

Herman Kalter opnieuw lijsttrekker SP Hof van Twente

Foto: SP Hof van Twente / SP Hof van Twente

Herman Kalter is tijdens de ledenvergadering van de SP gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018.  Tevens werd door de leden de door het SP-afdelingsbestuur voorgedragen kandidatenlijst ongewijzigd vastgesteld.

Herman Kalter (63) gaat daarmee voor een tweede termijn als raadslid. In zijn huidige 1e termijn is hij er samen met raadslid Frank Stevens in geslaagd om de SP meer zichtbaar te krijgen in Hof van Twente, in wat de SP kan betekenen voor elke inwoner van Hof van Twente. De SP wil zich blijvend inzetten voor het goed wonen, werken en (verzorgd) leven in de Hofse plattelandsgemeente, van buurtschappen tot kernen.

De kandidatenlijst bestaat uit 11 personen: 1. Herman Kalter (Delden), 2. Frank Stevens (Goor), 3. Jannemieke van Wolferen (Diepenheim), 4. Caroline van Leeuwen (Goor), 5. Henry Betting (Diepenheim), 6. Johnny Hagreis (Goor), 7. Hans Cival (Diepenheim), 8. Gerard Laarhuis (Delden), 9. Cees van Gurp (Goor), 10. Joke Hendriks (Goor), 11. Cora Houtman (Goor). Alle kandidaten zijn al geruime tijd actief betrokken bij de SP en dragen ieder op hun eigen wijze hun steentje bij.

Vanwege persoonlijke voorkeuren, specifieke kennis en beschikbaarheid van de kandidaten is de volgorde van de lijst heel bewust vastgesteld. Mochten kandidaten door middel van voorkeursstemmen gekozen worden en daarmee anderen op de lijst passeren, zullen zij in principe afstand doen van het recht op hun zetel. Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen behaalde de SP in Hof van Twente twee zetels.

Op de ledenvergadering werd ook het SP-verkiezingsprogramma vastgesteld. Het eerder dit jaar geschreven GPS-manifest met een 7-tal gemeenschappelijke onderwerpen van GroenLinks, PvdA en SP, is volledig opgenomen in het SP-verkiezingsprogramma.