Actie

2 november 2014

RED DE ZORG: KOM 8 NOVEMBER NAAR DEN HAAG!

Na maanden acties voeren is er een goede cao voor de thuiszorg en de verpleeg- en verzorgingshuizen. De cao regelt de voorwaarden waaronder de mensen in de zorg hun werk verrichten. Of deze mensen hun werk behouden, hangt af van de besluiten die de politiek in Den Haag en de gemeenten neemt. Onlangs werd duidelijk dat veel gemeenten de toch al rigoureuze bezuinigingen door het Rijk van 11 procent optrekken naar maar liefst 25 procent. Daardoor dreigen naar schatting 100.000 mensen in de zorg hun baan te verliezen. Om het tij te keren organiseert de Abvakabo FNV op zaterdagmiddag 8 november van 13:00 tot 16:00 uur een protest in Den Haag (verzamelen op het Spuiplein).

27 september 2014

SP ROEPT OP TOT PROTEST BIJ ‘AFBRAAKTOUR’ VAN RIJN

De SP in de regio’s Twente en Achterhoek organiseert op 1 oktober een protest bij de tour die Staatssecretaris van Rijn door het land maakt en waarbij hij dan Hengelo ov aandoet om met wethouders uit de regio te spreken over de uitvoering van zijn beleid.
Ze roept betrokken organisaties en mensen die de afbraak van de zorg vrezen om die dag om 9.00 uur mee te doen in het protest bij aankomst van van Rijn voor het stadhuis in Hengelo (Burg. Jansenplein 1).
Deze Staatssecretaris is verantwoordelijk voor de bezuinigingen op de Jeugdzorg, de Thuiszorg, taken die per 1 januari door gemeenten moeten worden uitgevoerd. Ook is hij verantwoordelijk voor het sluiten van 800 verzorgingshuizen in het hele land.

27 januari 2014

Veel animo voor behoud verloskunde Hengelo

De SP Hof van Twente heeft in de afgelopen periode actie gevoerd voor het behoud van de afdeling verloskunde in het ziekenhuis te Hengelo.

14 december 2013

Actie: Behoud verloskunde voor Hengelo

In navolging van de SP Hengelo voert de SP Hof van Twente actie voor het behoud van de afdeling verloskunde van het ziekenhuis Hengelo.

15 november 2013

Kom op 30 november naar Utrecht!

Op zaterdag 30 november organiseert de FNV een grote landelijke manifestatie voor koopkracht en echte banen. De SP roept iedereen op om naar deze manifestatie te komen.

De SP staat voor een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit geen loze begrippen zijn, maar werkelijkheid. Daarom is het de hoogste tijd om samen te vechten voor een toekomst waarin er geen plaats meer is voor armoede, ongelijkheid en rechteloosheid. Het is tijd voor strijd, voor het te laat is!

2 november 2013

Goederentrein spoort niet!

Vrijdagavond 1 november was er een grote opkomst van honderden actievoerders in Zutphen bij de protestmanifestatie tegen de uitbreiding van goederentreinen in Oost-Nederland.